default-header

Reageer op: Sluiten PFO – ervaringen

Home Forums Even voorstellen Sluiten PFO – ervaringen Reageer op: Sluiten PFO – ervaringen

Jorno
Gast

Hallo allemaal,

Na het lezen van jullie ervaringen dacht ik ik deel de mijne ook even.
Ik 42 jaar heb begin januari een herseninfarct gehad, na mijn ballans en weken hoofdpijn en onderzoek in het Gelre zh in Zutphen, konden ze er niet achter komen waardoor ik mijn infarct gehad heb.
Uiteindelijk hebben ze een echo met vloeistof in Zutphen gedaan niks gevonden toen doorgestuurd naar radbout Nijmegen.
Daar zagen ze vrijwel gelijk ( zelfs op de echo uit Zutphen ) dat er een gaatje zat pfo en wouden de onderzoeken toch zelf ook nog een keer doen.
Gedaan en er bleek inderdaad een gaatje te zitten. Nu afgelopen donderdag 16-11 2023 heb ik de operatie onder algehele narcose ondergaan. Hoe angstig ik hier ook naartoe geleefd heb om dat laten we eerlijk zeggen ze gaan toch in je hart lopen wroeten, is het nu inmiddels een week geleden. Ik heb alle artsen in de zorg en nazorg daar als zeer fijn ervaren. Voor nu voel ik mij OK alleen wat moe, maar dat is Begrijpelijk zo kort na de narcose. Mijn lies is een klein beetje gevoelig maar dat is het ook.
Ik heb over acht weken de eerste controle echo met vloeistof om te kijken of het gaatje goed dicht zit. Voor een ieder die er tegen op zit dat kan ik goed begrijpen, maar het weegt niet op tegen het risico op een nieuw infarct om het niet te laten doen.