[quote=BernardWG] Nitraat wordt in het lichaam inderdaad nitriet. /[quote]
Maar het maagzuur zet het nitriet snel weer om naar nitraat (maar vaak niet helemaal).
Wat kwaad kan doen is dat nitriet samen met eiwitten uit vis, schaal en schelpdieren nitrosamine kan gaan vormen en dat is kankerverwekkend: daarom is het advies geen nitraatrijke groenten bij vis te eten (zoals spinazie bv): Vitamine C gaat de vorming van nitrosaminen tegen.
[quote]Naar mate we ouder worden, roesten of oxideren we steeds meer, dus hebben we ook meer anti oxidanten nodig. /[quote]
Inderdaad… 🙂
[quote]De Ruiter Seeds is nog pas overgenomen door Monsanto in Nederland. Binnen enekel jaren zal al het plantaardig voedsel in Nederland van GM oorsprong zijn. Ga maar snel een tuintje beginnen. :lol:[/quote]
Zorgwekkende ontwikkeling ja. De chemiereus Monsanto is machtig. De Roundup (herbicide) van Monsanto wordt veilig genoemd (veel gemeenten en particulieren gebruiken het), maar dat is het allerminst..
Voor wie onbekend is met roundup: Lees hier maar eens wat feiten
http://home.wanadoo.nl/natuurverrijking/publicaties/roundupfeiten_txt_ned.htm
Mijn sympathie krijg je voor het besluit om zelf de regie te willen gaan houden over je herstel en je gezondheid…. het heeft duidelijk een goed effect gehad 🙂
Ik heb zelf ook afgezien van statinen, ik las 10 jaar geleden (!) al in orhomoleculair wetenschappelijke tijdschriften dat een statine Q10 uitput en kanker kon veroorzaken.
Live long and prosper…
Lisa.