Hallo DIck
Of het gesol is met patienten weet ik niet, maar ik heb ook een dergelijk verhaal.
Een mistralisklep lekkage, vrij laat ontdekt, na een second opinion.
En dat gebeurde omdat toevallig mijn huisarts er niet was en ik een plaastvervanger kreeg.
Die herkende het wel en stuurde mij door naar een cardiokliniek…
Gelukkig achteraf want ik had al zolang klachten
Oja ..de cardioloog waar ik eerst bij liep die had zelfs na een echo niets ontdekt en zei mevrouw het zijn aan stress gerelateerde klachten.
Die echo is gemaakt ong 8 maanden geleden.
EN het is volgens mijn andere cardioloog onmogelijk dat hij deze lekkage niet heeft ontdekt.
Frusterend en dan denk je ook nog.stel ik mij nou zo aan?
Dus ik ging dingen doen omdat ik dacht het zal dan wel mijn conditie zijn. Het werd toen alleen nog erger.
Had dus binnen 2 dagen een afspraak met een andere cardioloog van een cardiokliniek….echo en meteen werd het duidelijk.
Dat moet een operatie worden. En er is haast bij.
Nou dat was wel even slikken en tranen.
.
Enfin na de nodige onderzoeken….moest er van het hart team nog een holter gemaakt worden. Dat had met de acceptatie te maken voor de operatie.
Dus dat duurde ook weer even en werd ik weer terug gestuurd naar de cardiokliniek.
En die vroegen weer waarom doen ze dat niet in het ziekenhuis…..pfffffffff
Ik heb intussen wel de acceptatie gekregen van het hartteam.
En werd dus afgelopen dinsdag gebeld dat ik 4 mei om 9 uur verwacht werd voor de opname.
Het was toen al half 5…
Ik wilde eerst nog even contact met mijn kinderen om te overleggen enzo.
Omdat ik alleenstaand ben (weduwe) lijkt mij dat vrij logisch om dat te doen.
Enfin toen ik de volgende ochtend heel vroeg terug belde, was de planner van de operaties 2 dagen weg, Dus ik kon vrijdag, vandaag opbellen om te zeggen dat ik 4 mei zou komen.
Jammer dat ze niet even gemeld had dat ze er niet zou zijn de volgende dag……….
Excuses weer…maar het ging niet door 4 mei.
4 en 5 mei zijn feestdagen zei ze…
Gesol of wat het ook is…het zijn allemaal mensen en er worden natuurlijk fouten gemaakt.
Maar ik had een slechte dag vandaag…
Wachten begint weer opnieuw.
Al met al een heel gedoe en stress.
Het is wel belangrijk als je weet waar je aan toe bent en of het met de wachtlijsten te maken heeft en hoe dat gaat…………….
Ik weet het even niet meer.
Als ik nu weer gebeld word is het een dag van te voren…dus vanaf dit weekend moet ik alles regelen en klaar zijn voor de oproep.
Het is een langer verhaal geworden dan ik dacht.
Cesarina