Dag Geertje, Carin, Margreet en Leo,
Bedankt voor jullie reacties. steun en medeleven. Leo, het is een aneurysma bij de aortawortel. Ondertussen heb ik de keuze gemaakt voor een mechanische kunstklep. Inderdaad heb ik een goede conditie en ga ik de operatie met vertrouwen tegemoet. De Bentall methode is op het ogenblik de enige methode die het meeste kans op succes biedt. Op You tube zie je trouwens de hele operatie. De operatie via de lies moet wel meteen goed gaan anders heb je een groot probleem. Met een open hartoperatie is er meer tijd en zicht op het operatiegebied. Dus ik ben er wel uit. Vandaag heerlijk gewandeld met vrienden en een lekker glas wijn gedronken. We vieren iedere dag. Dat hebben we overgehouden van onze talrijke reizen naar Italië. Dus zorgen dat ik in goede conditie blijf, met een monddouche zorgen dat de kaakchirurg van mijn tanden afblijft en dan naar de operatie. Ik kijk nu al uit naar de revalidatie, maar eerst nog door alles heen. Mijn vrouw en ik hebben al genoeg voor onze kiezen gehad, 2 x borstca. met amputatie. Dus wij hebben geleerd om met trauma’s om te gaan. Het is trouwens ook altijd mijn beroep geweest. Zolang we samen helder blijven, contact kunnen maken, gaat het goed en zien we het zonnig in. En als we geen reizen kunnen maken vanwege overmacht kan niemand ons tegenhouden dat we samen reizen maken in ons hoofd, zittend in de tuin met een goed glas wijn en een boek. Sterkte allemaal.
Groeten
Wim