default-header

Reageer op: Super goed!!

Home Forums MS Twente Enschede Super goed!! Reageer op: Super goed!!

wimwaalre
Gast

Dag (wandel)Theo,
Bedankt voor je reactie en fijn dat je het snapt. Als ik jouw hartverhalen zo lees denk ik ook…juist dáárom. Je bent me een brekebeen zeg. Al die medicatie die tegengesteld werkt veroorzaakt inderdaad een hoop ongemak en twijfel. Ik zeg altijd maar zo…driemaal linksom is ook éénmaal rechtsom. Voor de jicht moet je veel water drinken, om het hart te ontlasten weinig water drinken, voor de prostaat gauw teveel of te weinig, van de medicijnen kun je jicht krijgen, de andere mag je niet gebruiken omdat je jicht hebt enz. Wat dan over blijft is voor mij altijd gewoon 2 liter drinken zoals ieder mens doet. Een cardioloog opzoeken die vindt dat daarvan 2 glazen wijn ook mag. Ik ben vroeger ook verkeerd gediagnostiseerd. Moest jarenlang inactief zijn vanwege een leveraandoening wat op mijn 15de een steeds opspelende blindedarm zou zijn. Altijd een hart gehad met dubbele ruis. 30,12 Jaar en 2 jaar geleden gediagnostiseerd resp. als ASD defect, later, aorta en pulmonalisstenose en mitralisinsufficiëntie, hemodynamisch van geen belang. De huisarts heeft me dit nooit verteld. 2 Jaar geleden oedeem aan de benen, volgens de toenmalige cardioloog, niets aan de hand en nu dit alles gevonden door een doorzettende cardioloog met een gezond verstand die ook nog van lekker koken houdt. Sinds 3 jaar ben ik ook Apneupatient en slik pillen voor de prostaat. Verder heb ik nergens last van, sport veel, ga samen met mijn vrouw regelmatig op vakantie naar het zuiden met auto en caravan. Naast alles wat zij heeft meegemaakt is ook haar knie nog versleten, maar de elektrische fiets is een uitkomst. Kan ik daarnaast lekker stevig doortrappen op mijn Koga. Ik overweeg nog voor de operatie om, in gedeeltes, het Hertog Hendrikpad te lopen. Ik heb daar wel zin in. Ik vind het knap hoe dat jullie je er doorheen slaan en wens je veel sterkte en ondanks alles veel plezier de komende tijd.