default-header

Reageer op: hartrevalidatie? ja/ Nee?

Home Forums Algemeen hartrevalidatie? ja/ Nee? Reageer op: hartrevalidatie? ja/ Nee?

poespas
Deelnemer

Hoi Frenk,

Ik heb twee en een halve maand geleden een bypass operatie gehad. In 2005 ben ik drie keer gedotterd en heb ik een heleboel stents gekregen. Ik gebruik al jaren Plavix. Eerst alleen na het dotteren, maar nu gebruik ik het na mijn bypass nog steeds, omdat ik niet tegen Ascal kan. Ik krijg daar ernstige slokdarmklachten van. Zelf ben ik ook nog erg jong voor alles wat er al met me is gebeurd en ik ben daarbij ook nog eens een vrouw. Ik weet heel goed dat wanneer ik weer pijnklachten zou krijgen, ze me echt niet meteen gaan dotteren of opereren, want op een gegeven moment zijn ze gewoon ‘uitgepoept’. Ze kunnen geen omleidingen meer maken als er teveel is gedotterd en gestent. Het feit dat er bij jou een gebied is dat niet voldoende zuurstof krijgt, wijst op een vernauwing. Plavix doet daar niks voor, dus kan ik me wel voorstellen dat tegen je is gezegd dat je ermee kan stoppen. Een bloedverdunner moet je je leven lang blijven slikken lijkt me en als je bloeddruk in orde is, is perindopril ook overbodig. Ze zullen je toch niet zomaar van de medicijnen afhalen en helemaal niet met nieuwe vernauwingen? Wel raar dat je die medicijnen uberhaupt nog gebruikte. Mijn medicijngebruik is na de operatie drastisch gekelderd. Alleen nog bloedverdunner, betablokkker en cholesterolverlager (en wat maagzuurremmers natuurlijk, wie heeft dat niet)