default-header

Reageer op: hartrevalidatie? ja/ Nee?

Home Forums Algemeen hartrevalidatie? ja/ Nee? Reageer op: hartrevalidatie? ja/ Nee?

Kelly Kathleen
Deelnemer

Hallo Frenk,

Nooit stoppen met bloedverdunners! Ik hoop dat dit advies een misverstand is want zeker gezien jouw klachten is dit iets waar ik het juiste woord niet kan vinden.
Ik vind eigenlijk en met mij vele artsen maar helaas niet allemaal dat mensen boven de vijftig standaard het ´aspirientje´ (Ascal) dagelijks zouden moeten slikken. Als ik dit al niet deed, terwijl ik geen idee had dat ik iets aan mijn hart zou kunnen krijgen, omdat ik regelmatig een soort ‘zonsverduistering’ in mijn linkeroog had. Als ik dan mijn goede oog afsloot, zag ik een donkerroodbruine ondoorzichtige vlek met een corona er om heen. Na de start met Ascal gebeurde dit veel minder vaak en als het er was dan was het maar voor de helft van mijn oog. Sinds ik compleet doorgespoeld ben vanwege het harftfalen, heb ik het nooit meer gehad.
En mijn schoonzusje moest ooit ook hiermee stoppen na een longembolie. Er ging daarna iets gruwelijk mis; heel veel pijn, ook in een oog en ze is de zicht van dat oog verloren en ze is haar baan als verpleegkundige daardoor kwijt.
Vraag wat de reden is om te moeten stoppen met bloedverdunners? Een maagprobleem, een hersenbloeding? Mensen met ‘onze aanleg’ hebben een heel groot risico op herseninfarcten en vasculaire dementie die daardoor veroorzaakt kan worden, is een van de ergste kwalen die iemand kan overkomen.
Al je vragen opschrijven en tijdens het gesprek pas afvinken wanneer de vraag volledig is beantwoord.

Veel succes,

Suzan