default-header

Herstel

Home Forums De jongere hartpatiënt Herstel Herstel

animal
Gast

Vonneke ,dat is best heftig ,wat je hebt mee gemaakt .
Daarom is het ook niet te vergelijken met elkaar hoe de genezing vordert.

Ook heb ik gedonder met mijn baas gehad . Toen ik van halve dagen werken langzaam naar hele zou gaan heb ik dat zelf weer terug gebracht naar halven ,omdat ik me er niet goed bij voelde . Wel ook zelf metteen doorgegeven aan de arbo arts en op zijn spreekuur langs geweest . Mijn baas durfde toen te beweren dat ik profiteerde van mijn ziekte en wilde ook bij het komende gesprek met de arbo arts zijn . Daar heb ik me flink kwaad om gemaakt en ook geweigerd . Toe hij me nieuwjaar wilde wensen heb ik hem ook geen hand gegeven en gezegd dat hij er toch niks van meende . Ik heb hem nog net geen hartinfarct toe gewenst (met het idee dat hij dan zelf kon ervaren hoe het was)
Een ander van de bazen had ook al eens commentaar gegeven ,nog voor mijn operatie toen ik met de onderzoeken bezig was ,en me ziek had gemeld ( mijn broer was toen recent overleden aan een soort hartinfarct) . Ik kreeg toen te horen dat ik waarschijnlijk te flauw was voor mij zelf . Toen ben ik ook flink kwaad geworden en heb gezegd dat ik zelf of de arbo arts uitmaakt of ik kan werken ,maar hij in ieder geval niet .. En achteraf kan ik daar nog steeds kwaad om worden ,want als ik eens niet zo flauw was geweest ,die onderzoeken niet had gehad ,dan had ik waarschijnlijk een hartinfarct gehad ,en als je dat op een ongunstige plaats en ongunstig tijdstip krijgt is het einde oefening. (na mijn laatste onderzoek ,hartcatheterisatie bleek het zo ernstig te zijn dat ik metteen in het ziekenhuis moest blijven )

Oja ,ik was 6 maanden na de operatie weer voor 100% aan het werk ,maar ik wist toen al dat ik nog maar 6 maanden hoefde te werken want door reorganisatie (productie verplaatsing naar Polen) werd in 3 stappen de hele fabriek ontslagen . Ik mocht er gelukkig met de eerste groep uit . Mijn maximale ww tijd was net voldoende om straks aan te sluiten op mijn pensioen . Dus ik was wel aan het werk ,maar ook al aan het afbouwen . Ik moet er niet aan denken dat ik nog 3,5 jaar had moeten werken .( 5 ploegen dienst)

Ik had me ook na mijn operatie voorgenomen om nooit meer ergens haast mee te maken en de woorden Vlug en Snel helemaal uit mijn woordenboek te schrappen.

Dus laat je baas maar zeuren ,en denk aan je zelf ,je weet zelf wat je voelt ,en als je baas het niet snapt moet je hem contact op laten nemen met je cardioloog.