Hallo Tes,
Het voelt zeker fijn om dingen met lotgenoten te kunnen delen! Wat een verhaal zeg, je hebt het zwaar voor de kiezen gehad. Een myectomie kan ik niet over meepraten, maar een reparatie van de hartklep (dat haal ik uit je verhaal), zeker wel. Bij mij is een klep gerepareerd, inclusief ring er omheen en extra draden (chordae). Een ander klep hebben ze alleen een ring omheen gelegd. Al met al zijn dat op zichzelf al pittige ingrepen (bij mij duurde de operatie 9 uur).
Ik weet niet hoeveel je ging werken met 3 maanden, maar bij mij was dat maar 2 keer een halve dag. Ik hoop zelf uiteindelijk weer op 100% te zitten na de zomer, en dan is het 10 maanden na de operatie.
Het herstel valt mij ook erg tegen, maar ik merk wel dat ik ook echt de rust nog nodig heb. Het heeft geen zin om je lichaam te dwingen om meer te werken, maar daar weet je intussen zelf ook alles van. Mocht je nou problemen houden met het mentale aspect, dan raad ik je aan om toch eens met de huisarts te praten. Misschien dat hij je wat handvatten kan geven of misschien een consult bij een psycholoog adviseert. Het is niet zomaar iets wat je hebt ondergaan en het is absoluut niet vreemd of zwak om hulp te vragen!