Surprise!
Ik vind het elke dag weer een opgave om te bedenken wat er ’s avonds op tafel zal komen te staan. Ik heb geen hekel aan koken en sinds mijn man ook af en toe in de pannetjes roert zijn er meerdere nieuwe recepten uitgeprobeerd. Vanmorgen wist ik nog niet wat het vandaag zou gaan worden.
Ik was net buiten bezig met het ophangen van de was toen de voordeurbel ging. Het was onze tandarts die ik niet meteen herkende. Normaal gesproken zie ik hem met mondkapje voor en handschoenen aan als ik in een gemakkelijke stoel met mijn mond wagenwijd open in de spotlights lig wanneer er wat renovatiewerkzaamheden verricht moeten worden. Ik dacht dat hij voor mijn man kwam die hem laatst met de computer geholpen had. Nee, daar kwam hij niet voor. Hij zei dat hij van de ‘afhaal Chinees’ kwam (onze tandarts is van Indonesisch-Chinese komaf) en gaf me een box met allerlei heerlijke Aziatische gerechten, vers bereid door zijn vrouw. Wat een smakelijke verrassing. Ik hoefde niet te koken, we hebben gesmuld maar vooral genoten van deze lieve attentie.
Hartegroet,
Annemarie