Hypnose? Echt niet!
Tijdens familiebezoekjes komen er vaak herinneringen naar boven. Zo zijn mijn man en ik jaren geleden met mijn broer en zijn vrouw op vakantie geweest naar Griekenland. Zon, zee en strand. Tijdens een Griekse avond was mijn man de uitverkorene om met een experiment mee te doen. In een kring stonden 2 stoelen tegenover elkaar. Mijn man werd verzocht op de ene stoel te gaan zitten en alles na te doen wat de Griekse schone tegenover hem deed. Zij zou mijn man onder hypnose gaan brengen. Hij was er echter stellig van overtuigd dat dat absoluut niet zou lukken. Beiden kregen een wit bordje in de handen. Daar mocht de aandacht niet op gevestigd worden, mijn man moest in die diep blauwe ogen blijven kijken (waar hij volgens mij geen moeite mee had 😉 ). De Griekse schone draaide met haar rechterhand rondjes boven het bordje en wreef vervolgens met haar hand over haar gezicht. Zoals gevraagd deed mijn man haar na. Daarna draaide ze rondjes aan de onderkant van het bordje waarna haar hand wederom haar wangen en voorhoofd streelde. Dit herhaalde zich een paar keer.Trouw volgde mijn man haar. In de grote kring hoorde je hier en daar al onderdrukte lachjes en gegrinnik maar mijn man ging onverstoorbaar door met de hypnose-act. Het zou de Griekse schone echt niet lukken om hem onder hypnose te krijgen. Uiteindelijk gaf de Griekse schone het maar op, mijn man klopte zichzelf eens op de schouder. Hij had tenslotte gelijk gekregen. Inmiddels lag het publiek zo’n beetje in een deuk. Mijn man begreep pas waarom toen hij een spiegel in de hand geduwd kreeg en zichzelf met een zwart gezicht zag…. 😛
Hartegroet,
Annemarie