Tijdverdrijf of gewoon even lekker afschakelen?
Voor mijn verjaardag kreeg ik behalve kaarten, bloemen en lekkers voor in bad, ook een kleurboek voor volwassenen en kleurpotloden. Het boek staat vol met de mooiste mandela’s. Normaal gesproken lukt het me niet gauw om ergens echt voor te gaan zitten. Als ik een boek lees wordt mijn aandacht vaak afgeleid door de dingen die ik nog moet doen. Maar het is me dan toch gelukt om mijn aandacht bij het kleuren te houden. Toen ik aan de eerste kleurplaat begon had ik geen idee hoe het eindresultaat zou worden. Ik ben iemand die van symmetrie houdt en probeer met de kleurtjes een mooie compositie te maken. Wat het effect is van de kleinste kleurnuances is pas te zien als de mandela klaar is. Met welke kleuren ik straks weer verder ga kan ik nu nog niet zeggen. Of ik de juiste keuzes maak? Ik zie een overeenkomst met het leven dat ook uit fases bestaat. Je stapt ergens in, maakt keuzes en wat het resultaat zal zijn is niet te voorspellen. Iedere volgende stap is bepalend voor het eindresultaat. Als ik spijt heb van een bepaalde kleur kan ik altijd nog gebruik maken van een gummetje. Dat is in het echte leven spijtig genoeg lang niet altijd mogelijk. Keuzes die je maakt zijn vaak onomkeerbaar. Zie het als leermomenten. Het is altijd weer een uitdaging om met iets nieuws te beginnen en dingen gewoon te laten gebeuren.
Een kleurrijke zondag gewenst.
Annemarie