default-header

Re:Even Voorstellen!

Home Forums Even voorstellen Even Voorstellen! Re:Even Voorstellen!

Artist86
Gast

Hoi Yann,

Bij mij is het inderdaad nu pas geconstateerd. Terwijl ik het al vanaf mijn geboorte heb.
ASD is een gaatje tussen de boezems in het hart, waardoor en veel bloed “weglekt”. Hoe groter het gat, hoe meer bloed er weglekt en hoe meer de (ik dacht) de rechter hartkamer belast wordt. Deze is bij mij ook al erg vergroot, omdat ik een flink gat erin heb zitten.
Wel al mijn hele leven problemen, zoals duizelig, flauwvallen, hoge bloeddruk (ze weten alleen niet of dit laatste door het hart veroorzaakt wordt) en erg vermoeid.
Ook had ik een hartruisje, maar daar is prima mee te leven, zeiden de artsen. Pas afgelopen december kwamen ze er dus achter dat het hartruisje veroorzaakt werd door een gat en dat ik niet de 40 zou halen als er niets aan zou gebeuren. Dus ik wacht op een operatie datum vanuit het LUMC.
In het dagelijks leven gaat het eigenlijk heel goed, zolang ik me maar rustig hou. Ik mag niet sporten (had net een abbo op de sportschool genomen) en niet zwanger worden. Zodra ik me ga inspannen word ik wel duizelig. En mijn hart stopt er zo nu en dan even mee of gaat onregelmatig kloppen. Maar ook dat valt reuze mee.

Wel fijn dat jij wel mee kan komen met de rest. Dat je snel moe wordt kan ik begrijpen, dat is in mijn geval ook. Wat houd frontancirculatie precies in? Hoe is het bij jou geconstateerd? Heb je er in je jeugd veel last van gehad?

Groetjes,
Daphny