default-header

Re:lichamelijke klachten

Home Forums De jongere hartpatiënt lichamelijke klachten Re:lichamelijke klachten

r.spilker
Deelnemer

hee sjoerd,

sorry dat ik zolaat pas reageer, maar ben een tijdje op vakantie geweest.
daar was ik echt aan toe, haha.

ik heb je verhaal gelezen, en inderdaad. sommige klachten van jou herken ik ook, alleen lijkt het of het bij jou allemaal al een stuk minder geworden is.
het lijkt mij in ieder geval sterk dat je 15 kilo kwijtraakt door het drug gebruik waar je toen al 2 maanden mee gestopt was.
dat zou wel iets met stress te maken kunnen hebben, eet je verders wel goed?
de slaapproblemen vallen mij wel op, ik heb zelf weinig moeite met inslapen en doorslapen.
wel af en toe, dan lig ik de hele nacht wakker waarna ik uiteindelijk in slaap val, dus ik slaap af en toe in etappes lijkt wel. maar niet heel opvallend dat ik elke keer wakker word.
moet je ’s nachts ook vaker naar het toilet toevallig?

ik zag ook dat je naar een particuliere instantie bent geweest voor een preventief onderzoek.
wat hebben de mensen bij prescan je hierover kunnen vertellen?
die hoge hartslag in rust is bij jou op een gegeven moment weer gedaalt naar een normale hartslag? ik heb zelf zonder medicatie ook een hartslag van minimaal 110 wat kan uitlopen naar 130 á 135 in rust.

het inwonen bij je moeder is opzich ook helemaal zo erg nog niet, heb zelf wel graag een vertrouwd persoon om me heen.
het syndroom van tietze kan het bijna niet zijn denk ik, dit omdat schouderklachten en armklachten hartbonzen etc er allemaal niet in voorkomen. ik heb ook een vriend die het syndroom van tietze heeft, maar hij heeft alleen last van scherpe steken tussen de ribben.
volgens mij kan de dokter dat ook alleen maar bepalen door bepaalde handelingen uit te oefenen op de borstkas zodat de pijn toeneemt.
de hartbonzen herken ik ook, het voelt alsof je buik en borstkas eruit willen springen.
bij mij zie je ook echt mijn hele borstkas pompen en ook mijn buik zie je overduidelijk.
hier ben ik zelf ook heel erg van geschrokken, en dit vind ik een van de vervelendste klachten gepaard met de vermoeidheid en de pijn in mijn rug en schouderbladen.

ik heb wel nog een simpele vraag aan jou,
mag ik vragen hoeveel cocaine jij hebt gebruikt die desbetreffende avond? hier hoef je geen antwoord op te geven als je dat niet wilt.

mvg, ramon