default-header

Re:lichamelijke klachten

Home Forums De jongere hartpatiënt lichamelijke klachten Re:lichamelijke klachten

r.spilker
Deelnemer

goedenavond,

ik dacht bij mezelf, ik laat maar weer eens wat van me horen.

het is alweer een tijdje geleden dat ik hier voor het laatst iets op dit forum heb geplaatst.
mijn hoofd heeft er eerlijk gezegd ook niet zo naar gestaan.
ben sinds 3 maanden verhuisd, woon nu weer op mezelf in haarlem.
werken doe ik ook nog steeds, verdien alleen heel erg weinig op het moment ivm te weinig uren. weinig verdienen en veel uitgaven hebben is nu dus ook alweer een stressfactor voor mij en hier voel ik me dus niet bepaald beter door.
ik merk ook sinds de laatste keer dat ik hier iets heb geplaatst dat ik sneller moe word, ofwel meer slaap nodig heb.
eerst kon ik het een hele dag uithouden, en nu op dit moment is het zo dat als ik om 10 uur ’s morgens opsta, dan kan ik in de middag alweer slapen. in het weekend kan ik het dus ook niet zolaat maken tenzij ik zwaar over mijn grens ga. het voelt nieteens echt als moe zijn, maar meer als een gevoel van totaal onwel zijn wat steeds erger word in de loop van de dag.
ik moet erbij vermelden dat ik 3 halve dagen werk voor de ns, dit doe ik ’s avonds van 9 tot half 2.

verders in de tussentijd is mijn levenslust wel weer een beetje toegenomen, ben ook weer iets actiever als voorheen. maar word echt heel erg tegengehouden door de vermoeidheid ( en daarbij komt ook weer lusteloosheid kijken ).

hoe kom ik in hemelsnaam van mijn vermoeidheid af?, zou dit eventueel door mijn medicatie kunnen komen? ik slik 2x 25 mg metoprolol per dag, 1x omeprazol per dag en indien nodig de nitroglycerine spray.

op het laatste ECG dat is gemaakt was ook weer helemaal niets te zien, frequentie zat rond de 76 slagen per minuut ( wel onder invloed van de metoprolol natuurlijk ) en hij sloeg mooi constant. bloeddruk zit nu rond de 110/90, nou vroeg ik mij af of dit niet wat aan de lage kant was?

hoop dat het met jullie allemaal al een stuk beter gaat!!!

ik ga na wat goede raad van een vriend van mij toch weer alles op alles zetten om aan dit probleem een einde te maken.

reacties op mijn vragen zijn zeer welkom.

mvg, ramon